fredag 8 juni 2012

Coaching ger dig ett försprång – jag fångar dina bollar!

Idag är en stor dag! Jag har efter mycket möda äntligen avslutat min coachutbildning på Strandska. Det är en resa som började 31 mars 2006 och mycket vatten har runnit under broarna sedan den dagen.  Nu återstår arbetet med att samla på mig coachingtimmar för att kunna göra certifieringen. Har du lust att prova får du gärna kontakta mig.

Nedan ser du min syn på coaching och vad coaching kan användas till samt vem jag är som coach.

Coaching ger dig ett försprång – jag fångar dina bollar!
Coachning är idag ett etablerat verktyg för personlig utveckling.
Vad skulle det innebära för dig att ha din egen framgångstränare?

Jag coachar med fokus på dig som individ. Syftet är att utveckla dig och din potential,  
där din specifika framtidsvision står i centrum. Tillsammans ska vi hitta de färdigheter som du behöver för att nå dina mål i livet, som t ex att lyckas i din yrkesroll - precis som en personlig tränare ger dig bättre effekt av din fysiska träning.

Situationer då coachning ger väldigt bra effekt:
Utmanande uppgifter som kräver snabba resultat, där trial-and-error inte är ett alternativ
Övervinna mentala hinder som påverkar prestationen
Hitta omedelbara lösningar på konkreta vardagsutmaningar
Bli effektivare i vardagen
Gå från att veta till att göra

Konkret nytta som du kan uppleva med coachning är att ambitiösa personer får hjälp att växa och ta ett större ansvar eller att talanger, som ingen visste fanns, utvecklas. Effekter som syns med coaching är att dålig stämning vänds till positiv och att ditt välbefinnande ökar. Dina förutsättningar att lyckas i ditt yrke är en avgörande pusselbit för att en organisation ska nå sina mål.

Jag arbetar enligt riktlinjerna uppsatta av ICF (International Coach Federation). Min coachutbildning har jag fått på Strandska Utvecklingshuset AB, www.strandska.com.
På Strandska har jag också arbetat hos under flera år, med försäljning, marknadsföring och som coach för individ och team. Jag har dessutom en lång erfarenhet som förskollärare, huvudskyddsombud och VFUsamordnare.

Min profil som coach är följande:
Trygg
Modig
Smidig
Följsam
Handlingskraftig
Lyhörd
Empatisk

Kontakta mig gärna för planering och förslag på upplägg av din personliga resa som vi gör tillsammans.

Våga pröva, jag ser fram emot det!
/Louise

louise.eriksson@hotmail.se

                                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar